معبد چنگ هون تنگ | مکانی برای برگذاری مراسم مذهبی
نوشته شده توسط : badsa

معبد چنگ هون تنگ

معبد چنگ هون تنگ (Cheng Hoon Teng Temple) یکی از جاذبه های گردشگری کشور مالزی است و در ایالت مالاکا قرار دارد. این معبد برای اهالی تائوئیسم ها است.این معبد بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی در مالزی شناخته شده است. معبد زیبا چنگ هون تنگ به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد و در سال ۲۰۰۳ میلادی برای معماری ظاهری خود از طرف یونسکو جایزه دریافت کرد.

تصویری از معبد چنگ هون تنگتصویری از معبد چنگ هونگ تنگ مالزی;

 

در اصل این معبد برای برپایی مراسم مذهبی برای چینی های مقیم مالاکا ساخته شده است. معبد چنگ هون تِنگ، بر سه مذهب تائویسم، بودیسم و کنفوسیوس استوار است. در این معبد انواع مناسک چینی و مراسم روحانی نیز برگزار می شود. کاهنان آنجا مدام در حال خواندن دعا و آمرزش طلبیدن برای مرده و از دنیا رفته ها هستند.

پیشینه معبد چنگ هون تنگ

معبد چنگ هون تنگ، در طول دوران حکومت هلندی ها و پرتغالی ها در سال ۱۶۴۵ میلادی تاسیس شده است.این مکان به عنوان مکانی برای عبادت و همچنین اجرای دادگاه های عدالت و کارهای اداری نیز استفاده می شد. در سال ۱۷۰۴ میلادی، فردی به نام Chan Ki Lock این معبد را بازسازی کرد. در سال ۱۸۰۱ میلادی نیز چینی دیگری به نام Chua Su Cheong روی طراحی ظاهری آن تغییراتی ایجاد کرد و جلوه بیشتری به آن بخشید.تصویری زیبا از معبد چنگ هونگ تنگ مالزیتصویری زیبا از معبد چنگ هونگ تنگ مالزی

 

 

معماری داخل معبد چنگ هون تنگ

ستایش عموم در معبد چنگ هونگ تنگ مالزی; 

ستایش عموم در معبد چنگ هونگ تنگ مالزی

مساحت معبد چنگ هون تنگ به بیش از ۴۶۰۰ مترمربع می رسد. معماری داخلی این معبد کمی پیچیده و شامل سالن ها متعدد برای نماز وعبادت برای بازدید کنندگان میباشد. نمازخانه یا محراب اصلی این معبد به الهه رحمت آنها یعنی Kuan Yin اختصاص داده شده است. در چنگ هون تِنگ، اقامت گاه هایی برای دعاکننده ها و کاهنان اختصاصی برای خدایان طول عمر، ثروت و ترویج تائوئیست ها وجود دارد.

ستون های قرمز رنگی در این معبد وجود دارد که به سمت سالن اصلی دعا امتداد داده شده اند، طراحی ساختمان این معبد بر اساس معماری چینی و اصول فنگ شویی نیز به طور کامل رعایت شده است.در کنار معبد سالن تئاتری وجود دارد که به عنوان بخشی از معبد برای برگذاری مراسم های مختلف بحساب میاید.

دسترسی به معبد چنگ هون تنگ

برای بازدید از معبد چنگ هون تنگ، باید به ایالت مالاکا بروید. ساختمان این معبد در خیابان شماره ۲۵ جالان توکونگ واقع شده است. اگر زمان زیادی برای تفریح و مسافرت ندارید، بهتر است از تاکسی برای رفتن به این معبد استفاده کنید. همان طور که اشاره کردیم این معبد در خیابان Jalan Tokong واقع شده است. اما اگر مشکل زمانی ندارید، استفاده از اتوبوس بهتر است. زیرا می توانید بخش های دیگر شهر مالاکا را نیز در مسیر راه به خوبی ببینید.

تصویری از خیابان کناریه معبد چنگ هونگ تنگ مالزی; 

تصویری از خیابان کناریه معبد چنگ هونگ تنگ مالزی

 

در این شهر موتورهای سه چرخه ای هستند که رنگ های متنوعی نیز دارند، گشت و گذار در نقاط مختلف شهر با این موتورها هیجان و لذت این سفر را دو چندان میکند .

آدرس معبد چنگ هون تنگ

۲۵, Jalan Tokong, 75200 Melaka, Malaysia

زمان بازدید از معبد چنگ هون تنگ

این معبد محیطی بسیار آرامش بخش و زیبا دارد ،شما می توان از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعداظهر برای بازدید از معبد به آنجا مراجعه کنید. بعد از غروب آفتاب، کاهنان از گل ها و خوشبوکننده ها برای خوش بویی و زیبایی بیشتر استفاده می کنند. مراسم دعا هر روز ساعت ۴ بعدازظهر برپاست. گردشگران تور مالزی می توانند در هر ساعت از روز که مایل هستند از این معبد دیدن کنند.





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: